Létezik-e piaca?
A múlt héttel kezdődően abba fogtam bele, hogy megpróbálom felmérni, vajon létező vagy látens igényként jelen van-e az álláskeresőkben az, hogy a munkaközvetítők, munkaerő kölcsönzők, illetve fejvadászok szolgáltatásait igénybe nem véve próbáljanak elhelyezkedni. Szeretnék az így gondolkodó emberekkel (ha egyáltalán léteznek) párbeszédet folytatni, felmérni az igényeiket, elvárásaikat egy álláskeresést elősegítő szolgáltatással kapcsolatban.
Szeretném leszögezni hogy ez nyilvánvalóan egy nyílt, bárki által ingyen használható eszköz lenne, ami az üzleti modelljét hirdetésekre alapozza.
Saját személyes tapasztalatom, ami a jobKereső létrehozására is sarkallt a következőek:
- A közvetítőknél a pályázat továbbításáról tipikusan a felvétel tárgyát képző állásra vonatkozó szakmai ismeretekkel nem rendelkező, általános hr tudással rendelkező személyek döntenek, ezek pedig szubjektív alapon a nekik szimpatikus - és nem a szakmailag felkészült - jelöltet fogják továbbítani
- Naiv gondolatnak érzem, hogy a leendő munkáltató nem fogja a közvetítő díját így vagy úgy, de ledolgoztatni a felvett jelölttel, tehát a közvetítő lényegében az általa közvetített ember munkájából jut jövedelemhez, de úgy hogy közben az őt alkalmazó cég érdekeit tartja szem előtt, és nem azét aki végső soron az egészet fizeti.
- Bár ennél pragmatikusabb vagyok, de emberileg zavaró hogy árucikként adnak-vesznek.
- Mivel a közvetítők szakmai felmérésre ritkán képesek, és a cv továbbítása személyes szimpátián alapul, ezért masszív előnybe kerülnek azok a jelentkezők, akik extrovertáltak, képesek a személyes megjelenésükkel és varázsukkal befolyásolni a döntést, miközben ez a konkrét álláspályázat kapcsán adott esetben teljesen irreleváns.
- A közvetítők érdekeltek abban, hogy a jelöltet a lehető legdrágábban adják tovább, konkrétan magasabb bérért. Ez lehetne előny is, de a munkavállalónak a későbbiekben a valós képességeit meghaladó szerepkörben kell teljesítenie ahova felvették, a cégek pedig ilyen helyzetben inkább másikat keresnek, nem érik be a "demó verziónál" szerényebb képességekkel, vagy túlhajszolják a munkavállalót.
- A közvetítők elég erőforrást tesznek a média jelenlétükbe, hogy a csapból is ők folyjanak, emiatt viszont egy sor állásajánlat láthatatlan marad az internet mélyén, tipikusan azok, ahol a leendő foglalkoztató egy kevésbé tőkeerős, magyar tulajdonú kis vagy közepes vállalkozás. Ez elsősorban a munkáltatónak hátrány, a közvetítők multi-specifikuma a munkavállalónak akár előny is lehet, amennyiben kedveli ezt a munkaközeget.
További ötleteket, pro-kontra szívesen felvennék ide!
Utolsó kommentek